مدیریت مورد در مددکاری اجتماعی چیست؟
یادداشت یک مددکار اجتماعی از کشور سنگاپور با محوریت چالش های یک مددکار اجتماعی با مدیریت مورد پرونده ها
فهرست عناوین مطلب
- ۱ مدیریت مورد در مددکاری اجتماعی چیست؟
- ۲ مدیریت مورد برای این مددجو چگونه است؟
- ۳ مدیریت مورد چگونه تعریف می شود؟
- ۴ اما چگونه مدیریت مورد را انجام می دهید؟
- ۵ ابتدا ارزیابی کنید، قبل از جهش به حالت حل مسئله
- ۶ برنامه ریزی، گاهی اوقات ممکن است به فشار آوردن نیاز داشته باشد
- ۷ هماهنگی ممکن است کاغذبازی کثیف باشد
- ۸ شما باید تمایل داشته باشید که اگر کار نمی کند ترکش کنید
- ۹ مدیریت مورد می تواند دیوانه کننده باشد
مدیریت مورد در مددکاری اجتماعی چیست؟
یادداشت یک مددکار اجتماعی از کشور سنگاپور با محوریت چالش های یک مددکار اجتماعی با مدیریت مورد پرونده ها
What is Case Management in Social Work
نه، شما مجبور نیستید دوره های آموزشی اضافی مانند دوره پیشرفته آموزش و عملکرد بروید تا یاد بگیرید که چگونه یک مددکار اجتماعی بهتر باشید. case management in social work
خنده دار است که چگونه در دانشگاه هرگز این را به من یاد ندادند! مطمئناً، من همه چیز را در مورد این نظریه یاد گرفتم، اما هرگز به طور رسمی یاد نگرفتم که چگونه یک پرونده را مدیریت کنم، تا زمانی که در سنگاپور یک مددکار اجتماعی بودم.
ممکن است برای شما هم همینطور باشد.
یاد گرفتی:
- روانشناسی (و روانشناسی مرضی)
- نظریه های اجتماعی- اقتصادی و چرایی فقر که هنوز وجود دارد!
- جامعه شناسی
اما بعد وارد روز اول شغل مددکاری اجتماعی خود می شوید و می شنوید که مردم می گویند:
شما فقط باید این را «مدیریت پرونده» کنید.
مدیریت مورد برای این مددجو چگونه است؟
- بیایید با تئوری شروع کنیم.
- مدیریت پرونده، تعریف شده است
- مدیریت پرونده در مددکاری اجتماعی چیست؟
- نه، مدیریت پرونده نباید اینطور دیوانه کننده باشد
مدیریت مورد چگونه تعریف می شود؟
مدیریت مورد در مددکاری اجتماعی، فرآیندی مشترک که گزینه ها و خدمات مورد نیاز برای برآوردنِ نیازهای خدمات انسانی و سلامتِ مراجع را ارزیابی، برنامه ریزی، اجرا، هماهنگی، نظارت و ارزیابی می کند. What is Case Management in Social Work
اما من دوست دارم آن را کمی ساده تر تعریف کنم.
خواسته های مراجع را به منابع داخلی و خارجی خود متصل کنید.
این یعنی این:
- مراجع شما ممکن است به شغل نیاز داشته باشد.
- شما منابع داخلی خود را دارید، مانند دوستان و خانواده. میتوانید از یکی از اعضای خانواده که کسبوکاری را اداره میکند بپرسید که آیا فرصتهایی برای اشتغال در دسترس دارد یا خیر.
- یا می توانید مراجعِ خود را برای کمک به فرصت های خارجی مانند تیم های مشاوره شغلی هدایت کنید.
اما چگونه مدیریت مورد را انجام می دهید؟
وزارت توسعه اجتماعی و خانواده در سنگاپور در واقع یک منبع مفید در این مورد نوشته است که در زیر مشاهده می کنید.
قبل از اینکه در مورد نحوه انجام آن صحبت کنیم، اجازه دهید ابتدا در مورد اشتباهات رایج در مدیریت مورد صحبت کنیم.
ابتدا ارزیابی کنید، قبل از جهش به حالت حل مسئله
اگر کمی شبیه من هستید، بی حوصله هستید و همیشه می خواهید مسائل را سریع حل کنید، ممکن است با مراجعان با مشکل مواجه شوید.
تنها زمانی که کار با مراجعانِ دشوار را شروع کردم، متوجه شدم آنچه به عنوان راه حل می دیدم، همیشه راه حلی برای مراجع نیست. What is Case Management in Social Work
- ها؟! چطور ممکن است؟
- آیا شما مشکل را حل نمی کنید؟
- اینجاست که ارزیابی مطرح می شود.
زمانی را به یاد میآورم که مراجع به من گفت که چقدر دوست دارد که گیتار یاد بگیرد. یک روز بعد، یک گیتارِ فاقد استفاده از خانهام برداشتم و به او دادم.
۳ ماه بعد، او هنوز یاد نگرفته بود که چگونه با آن کار کند!
این نشان میدهد که چرا فقط به ارزیابیِ خواستههای مراجع نمیپردازیم، بلکه توانایی مراجع را نیز ارزیابی میکنیم. آنها نمیتوانند فقط چیزی بخواهند، بلکه باید «میتوانند» را داشته باشند تا مداخله شما کارساز باشد.
در غیر این صورت، بیشتر ناامید خواهید شد که تلاشهایی که برای کمک انجام داده اید، ظاهراً خنثی شده یا از بین رفته است.
برنامه ریزی، گاهی اوقات ممکن است به فشار آوردن نیاز داشته باشد
اگر با خودتان صادق باشید، احتمالاً از فرمهای اداری یا سازمانی که باید برای یک سازمان دولتی نیز پر کنید متنفر هستید.
فقط به مالیات خود فکر کنید.
یا شاید برای خرید خانه درخواست می دهید.
شما ایده را دریافت می کنید.
اما تصور کنید که برای مراجع شما، او باید این کار را به طور منظم انجام دهد تا بتواند از حلقه های مورد نیاز برای دریافت کمک جهش کند. می تواند عمیقاً ناراحت کننده و بسیار دردسرساز باشد.
بدتر از آن، این قرار ملاقات ها اغلب در ساعات کاری انجام می شود. مراجعِ شما حتی ممکن است مجبور شود برای شرکت در این جلسات از محل کار خود مرخصی بگیرد. What is Case Management in Social Work
شما باید متوجه شوید که چگونه به نوعی کمک کننده باشید.
و این بدان معناست که ممکن است مجبور شوید مراجع خود را نادیده بگیرید، فشار بیاورید و متقاعدش کنید. حتی اگر به منزله این موارد باشد که ساعت ۶ صبح به موقعیت او بیایید تا مراجع جوان خود را به مدرسه بیاورید و از فرار از کار دست بردارید.
می تواند آنقدر سخت باشد.
چیزی که به نظرم مفید است این است که از مراجع بپرسم،
برای حضور در این قرار ملاقات چه اتفاقی باید بیفتد؟
اگر پاسخ آنها این است،
میخوام برام بیاری …
شما باید برای این کار آماده باشید.
ما واقعاً میخواهیم استقلال را تشویق کنیم، اما همچنین باید اعتراف کنیم که گاهی اوقات، وقتی این قرار را از دست دادید، ممکن است مجبور شوید ۳ ماه دیگر صبر کنید.
من در جاهایی بوده ام که به درب منزل مراجع مراجعه کرده ام، اما متوجه شده ام که او در را باز نمی کند.
بارها زنگ در را فشار دادم، در نهایت با چشمانی خواب آلود و نا آرام آمد.
او با خجالت اعتراف کرد که قرار ملاقاتی را که قرار بود نگه داریم را فراموش کرده است و از او پرسیدم که آیا می تواند از آن صرف نظر کند.case management in social work
ما نتوانستیم و در این صورت باید ۳ ماه دیگر صبر کنیم.
سوار تاکسی شدیم و سعی کردیم با عجله به آنجا برسیم.
برای برنامه ریزی باید تلاش بیشتری کنید.
و این ممکن است به این معنی باشد که لازم بود یک ساعت زودتر حاضر شویم، تا در صورت بروز مشکل، یک شانس دیگر داشته باشیم.
هماهنگی ممکن است کاغذبازی کثیف باشد
اگر کاغذبازی را دوست ندارید، مددکاری اجتماعی ممکن است به شما آسیب برساند.
این قسمتی است که بسیاری از مددکاران اجتماعی شروع به ابراز نفرت می کنند.
مطالعه فرگوسن در مورد استفاده از زمان در مددکاری اجتماعی نشان داد که بیش از ۴۵ درصد از زمان، بیش از هر چیز دیگری صرفِ اموراتِ اداری می شود. What is Case Management in Social Work
ممکن است از اینکه چقدر وقت خود را با کاغذ صرف می کنید، به جای مردم، شگفت زده خواهید شد.
ممکن است با این فکر وارد مددکاری اجتماعی شده باشید که با مراجع سفر خواهید کرد!
اما اغلب ممکن است همراه با این موارد باشد:
- پر کردن فرم برای سازمان های دولتی
- در انتظار پایان تماس با کارکنانِ سازمان های دولتی
- آوردن آنها به موسسات برای دریافت کمک
- ایمیل ها و تماس های موسسات!
هماهنگی همچنین به معنای حفظ روابط خوب با شرکای اجتماعی موسسه است.
به جای مراجعه به آدرس ایمیل عمومی، برخی از موسسات در سنگاپور وجود دارند، مانند دفتر خدمات اجتماعی، که شما به طور منظم برای مسائل کمک مالی با آنها کار خواهید کرد.
آدرس ایمیل آنها را بخواهید تا مجبور نشوید هر بار که در آن نامه می نویسید از طریق کل سیستم هدایت شوید.
با آنها اعتماد ایجاد کنید.
بهتر است برای آنها دونات بخرید. داشتنِ این روابط تنگاتنگ، جایی که شما به خوبی دوست دارید، به شما امکان را می دهد که مراجعِ خود را سریعتر در سیستم جابجا کنید.
شما باید تمایل داشته باشید که اگر کار نمی کند ترکش کنید
گاهی اوقات، ممکن است آنقدر به عنوان یک مددکار اجتماعی به یک راه حل خاص علاقه داشته باشیم که فراموش کنیم راه حل های دیگری وجود دارد که ممکن است بهتر موثر باشند.
به خصوص زمانی که مراجعِ خود را در این مسیر نیز راهنمایی کرده باشید.
ممکن است به هزینه های کاهش یافته فکر کنید و از اینکه به مراجعِ خود بگویید باید رویکرد را تغییر دهید، خجالت می کشید.
اشکالی ندارد …
- از مراجع خود عذرخواهی کنید چیزی مثل این بگویید
- راستی من واقعا متاسفم اما به نظر می رسد این روش کمک گرفتن از دولت کارساز نیست.
- من فکر می کنم راهکار دیگری ممکن است بهتر باشد. آیا حاضرید آن را امتحان کنید؟
- جلب مجدد اعتماد از مراجع ممکن است نیاز به زمان داشته باشد، اما ارزشمند خواهد بود.
مدیریت مورد می تواند دیوانه کننده باشد
پس از ۲ سال مدیریت مورد، متوجه شدم که بزرگترین کمک این بود که مایل به ایجاد شراکت نزدیک با هر کسی بودم که ملاقات کردم!
آنها را دوست خود بدانید، چون زندگی شما بسیار آسان تر خواهد شد.
مدیریت مورد در مددکاری اجتماعی چیست؟
مدیریت مورد در مددکاری اجتماعی، فرآیندی مشترک که گزینه ها و خدمات مورد نیاز برای برآوردنِ نیازهای خدمات انسانی و سلامتِ مراجع را ارزیابی، برنامه ریزی، اجرا، هماهنگی، نظارت و ارزیابی می کند.
What is Case Management in Social Work
A collaborative process that assesses, plans, implements, coordinates, monitors and evaluates the options and services required to meet the client’s health and human services needs